Przedsiębiorca planujący sprzedaż online staje przed wyborem odpowiedniej platformy e-commerce. PrestaShop i Shopify to dwie najczęściej brane pod uwagę opcje, a za każdą przemawiają unikalne cechy i zalety. Jak prezentuje się w tym roku zestawienie Prestashop vs Shopify?
Globalna sieć sprzedaży dla sklepu internetowego
PrestaShop to elastyczna platforma open source, umożliwiająca tworzenie funkcjonalnych sklepów online z szerokim wyborem modułów i motywów. Jest dostosowana do sprzedaży globalnej i oferuje solidne wsparcie dla SEO. Platforma pozwala na optymalizację każdej strony i każdego produktu. Dostępne moduły, jak zarządzanie tagami, umożliwiają wdrożenie bardziej zaawansowanego SEO. Dodatkowo wersja PrestaShop Open Source umożliwia ingerencję w kod i tworzenie własnych, wysoce specyficznych funkcji na swojej platformie sprzedażowej.
Prostota i skuteczność na miarę potrzeb
Shopify, będący platformą typu SaaS, wyróżnia się użytecznością i prostotą obsługi, szczególnie dla początkujących. Oferuje gotowe motywy i łatwy w obsłudze edytor, a także kompleksowy pakiet funkcji e-commerce i wsparcia dla SEO. Shopify pozwala na integrację platformy sprzedaży z wieloma kanałami, w tym z mediami społecznościowymi. Obie platformy umożliwiają łatwe zarządzanie zamówieniami i zwrotami, a także tworzenie historii i profili poszczególnych klientów. Shopify stawia na intuicyjne zarządzanie platformą, łatwe nawet dla początkujących. Automatycznie się skaluje, gdy zwiększa się ruch na stronie, czego nie można powiedzieć o PrestaShop – w jego przypadku trzeba samodzielnie zatroszczyć się o wydajność serwera. Shopify nie wymaga dodatkowej optymalizacji, zapewniając jednocześnie wysoką niezawodność.
Kryteria wyboru – PrestaShop vs. Shopify
Kluczową decyzją jest wybór między PrestaShop open source a wersją cloud. Pierwsza daje pełną kontrolę, ale wymaga technicznej wiedzy i dodatkowych kosztów, takich jak hosting. Shopify oferuje hosting w ramach subskrypcji, co upraszcza zarządzanie kosztami, ale może generować opłaty za transakcje i dodatkowe aplikacje. PrestaShop i Shopify różnią się więc modelem cenowym, co może mieć znaczny wpływ na końcowy budżet przeznaczony na budowę e-commerce. W rankingu PrestaShop vs Shopify ta ostatnia platforma umożliwia dostosowanie wyglądu strony bez potrzeby posiadania szczególnej wiedzy technicznej. Dostęp do płatnych i bezpłatnych profesjonalnych motywów pozwala na szybką zmianę wyglądu witryny. PrestaShop z kolei oferuje nieograniczone możliwości wgrania zmian, zarówno od podstaw, jak i na bazie dostępnych motywów.